Monday, 28 July 2014

Salam Lebaran ♡


Salam Lebaran kepada semua umat islam di seluruh Malaysia! :) Saya, Fairuz Fahmida Azman dan sekeluarga ingin menghulurkan 10 jari atas segala kesilapan yang telah dilakukan. Salah tutur kata, kelakuan kami. Mohon maaf dipinta ya kawan-kawan ;) Raya tahun ni tak semeriah dengan tahun sebelum ni. Beraya tanpa arwah yang sangat kami sayangi. Alhamdulillah, 29/7 cukup 6 bulan arwah pergi meninggalkan kita dan aman di alam Allah swt. "Ya Allah, kau sampaikan lah rindu kami, kegembiraan kami, pada beliau. Kau lindungi lah dia daripada segala azab neraka Mu. Amin amin yarabaalamin" Terima kasih ya Allah berikan kami peluang untuk memenuhi puasa dalam bulan rahmat Mu, bulan yang mulia, bulan ramadhan. Kami amat bersyukur atas segala nikmat Mu. Alhamdulillah. Yang beraya tu, jaga diri ya? Selamat pergi dan pulang ke kg ya kawan-ii? :) Jangan lupa berdoa dahulu. Okay, last from me. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin guyss :')

Monday, 7 July 2014

Life.

Assalamualaikum. Hey guys! Dah lamanya tak update blogger ni. Terasa rinduu :3 hehe, terniat pula nak update baru. Wkwk ~ alhamdulillah, fayush sihat belaka :') korang apa khabar? Hee ~ Ada cerita baru ke? Ehhh, harus lahhh ~ hihi, alhamdulillah Fayush dah start new life :') New sch, new friends, new teachers, new life, new boyf. Ehh? Hahaha, forget it. Awal bulan Jun, pindah sekolah. Satu sekolah dengan ibu, smkcs. Hee ~ sejak masuk sana, ramainya kawan yang series dalam pelajaran. Masa first masuk tu, memang diamkan diri je. Hahaha, tak tahu nak cakap apa. Alhamdulillah, dalam seminggu tu dah biasakan diri dengan classmates :') Terima kasih ya sekalian :* Beberapa hari tu, ada lah juga yang tanya. Kenapa pindah, tak rindu sch lama ke? Hhaahah, alasan tu .... erm.. k, pasal rindu. Siapa tak rindu? Banyak sangat kenangan dengan smksu. Sejak 2011-2014 :') Hahahaha, the best memories at smksu is when i be a atlit :D Woww, alhamdulillah. I'm so proud of myself. Thank God. That time is my chance, so I try my best! :) heee ~ i never forget that. N i miss my adik kakak so much :'c sobsob ~ miss my adik arief, kakak fyy :'c take care dear. Always becareful ya guys? Remember, don't forget about your studying :* Heee ~ always missing you guys n i never forget it! Heee :') k, that's all maybe? Yaa, next time kita update lagi ya sayang sayang sekalian :* Assalamualaikum :')

Wednesday, 9 April 2014

Jasmine ♡

Embedded image permalink

Hi Tang Pei Wen a.k.a Jasmine !! Where did you go after school holidays? Why you did not reply my ws / wc? You know what? I miss you. Miss you more. A lot. To much. Yes, I mean't. Why you secrets about all your problem from me? Who am I for you? :'( I'm your friend, from form 1 until now. I'm just a doll you make from me :'( I want to know all about you, because i love you as a girlfriend !! I LOVE YOU !! Yes :'( Kenapa pindah tak cakap dengan i? Kenapa sorokkan semua perkara from me? Perlu ke, Jasmine? :'( Tak kan? Please, what's wrong with you?!! Kenapa tinggalkan i? Kenapa tinggalkan your bestfriends, your classmate?!! Why Jasmine?!!!! :'(( Kitorang menangis bila dapat tahu semua ni daripada Aizzah n Lei Yin !! Please, come back your old school !! We want you back !! Please Jasmine :'( We love you, we miss you :'( please. We miss your voice, your smile, your laugh, you crazy attitude and we miss all about you :'( Take care yourself, Jasmine. When you started studying at new school, please don't forget us !! Can you? You always in our mind :') We prayer for your healthy. K sweet heart? I love you, dear TANG PEI WEIN 

Sunday, 6 April 2014

Nothing.

Dunia memang tak adil kan? Mesti je ada yang halang. Nak bahagia pun ada yang mengganggu. Nak sedih pun ada yang bising. Nak berusaha pun ada yang cuba nak jatuhkan kita. Tapi, kenapa mesti ada manusia yang berperangai macam tu? Kenapa diorang tak puas hati dengan apa yang kita? Apa salah kita dekat diorang semua? Sampaikan diorang membenci diri kita :'c Apa yang kita dah buat? Kenapa mesti diorang perlu cari kesalahan kita? Nak jatuhkan kita? Aku penat nak hadap semua ni. Apa salah aku sampaikan korang cuba nak jatuhkan aku? Aku tak pernah nak bahagia dengan life aku. Mesti je ada khabar angin. Aku nak korang faham aku pun bukan main susah. Lepas tu, nak suruh aku faham korang. Bak tang !! Haih, kalau tak pandai or dah tanak jaga hati aku, jangan lah jaga. Aku pandai jaga sendiri. Aku dah biasa hidup alone ni. Ha, kalau kau nak tahu aku kan suka orang pijak kepala aku. Sampaikan aku tak sedar. Ha ha ha, thanks weh. Malas nak buka aib kau. Bye

Sunday, 29 December 2013

2014 is around corner.

Assalamualaikum, hi guys :') I'm Fairuz Fahmida, owner this blogger. Speaking bagai pulaa, poyos ah hang Pairuzz. Hahahahahhaa. Saja je. 2013 dah nak hujung dah, banyaknya kenangan dengan kengkawan n orang yang ada di sekeliling kita. Musuh kita, banyak gitu. Hihi. Rasanya lah kan, boleh tak lupakan semua kenangan masa ada pada 2013? Gilaa kau !! Mana boleh, susah kot, kan? Haihh, banyak betul. Bila teringat balik kenangan manis dengan orang yang paling kita sayang boleh buat kita menangis kot. Gentle, nak tulis ni pun tahan je air mata. Tamau bagi jatuh, em em. Tanak tinggalkan 2013. Hmmm. Tahun 2013 adalah tahun yang paling bermakna bagi batch 98's, bcs kami adalah CALON PMR. Heeee. Tapi, benda dah lepas. Tapayah lah nak ungkit, kan? Hm, result pun alhamdulillah semua lulus. Tapi, rasa macam putus asa SIKIT je, hehe. Ye lah, target sampai mana. Dapat pun sampai mana, sedih kot :'c em, redha je dengan keputusan yang dapat tu. Insha Allah, masa yang akan datang buat yang terbaik ye Fairuzzz?! *talk to myself* Dear classmate, aku minta maaf kalau selama ni aku ada terkasar bahasa dengan korang or everythings? Senanya, tak sengaja semua tu :'c Kekadang, ada lah juga hati baran ni. Ishh, tape lah. Benda dah terjadi, abaikan je lah yang mampu. To all ma teachers, thanks for everythings. Terima kasih didik Fairuz dengan sepenuh hati yang ikhlas, terima kasih memberi bimbingan selama cikgu mengajar Fairuz di SMKSU :') Nanti kalau dapat pindah, mesti dah tak dapat nak jadi atlit rumah kuning lagi :'c Ehemmm, sedihnya. Tahun ni, pasukan rumah kuning target aku denga Ieka je dapat atlit. Alhamdulillah, dengan keizinan Allah aku berjaya membanggakan semua yang terlibat dengan pasukan rumah Kuning :') much love guys, thanks again. To Nurul Diyanatul Nazihah bt Adnan, akak sayang sangat dengan kamu. Jaga diri sebaik mungkin ya sayangg :') Harapan yang begitu tinggi, tiada apa apa yang akan ada dengan kenangan buruk. Kalau ada, aku akan cuba pertahankan diri aku, cuba kuat untuk hadapi semua dugaan. Terima kasih segala-galanya. #2014HOPE , new friends, new hope, new life. Insha Allah, amin.

Sunday, 17 November 2013

Sick.

Hi you !! Thanks for your game !! Terima kasih k? Aku dah agak dengan permainan kau, aku serius dalam hubungan kita kau langsung tak ambil tahu kan? Aku cuba jaga perasaan kau, tapi kau? Mana pernah weh :'c Aku penat dengan semua tuh, sekali kau tipu aku sampai bila aku susah nak percayakan kau. Kau buat aku macam sampah :'c Nak tahu kenapa aku layan kawan lelaki aku? Sebab kau tak respect aku, aku penat jaga perasaan kau sampaikan kawan aku sendiri aku abaikan demi kau. Tapi, kau mana ambil tahu. Aku tahu jalan permainan kau, sayang. Aku sayang kau dengan ikhlas, aku terima kau balik, aku cuba perbaiki kesilapan aku. Tapi, kau cuba nak mengkhianati aku lagi. Sampai bila weh? Sampai kiamat? Tolong sedar kau buat dekat siapa, mati-ii aku ingat kau boleh percaya dalam relay ni. Tapi, ini lah hakikatnya. Berharap, tapi sampah yang dapat. Wahh :') Terima kasih, and last from me. Cukup lah kau buat dekat aku sorang, jangan buat dekat orang lain. Kau buang lah ego kau untuk orang yang kau sayang, hargai lah dia macam mana aku hargai kau. Sayang dia, cinta dia sebab Allah. Bukan sebab barang or what! Get it? Good, takecare your self. I'm sorry. Assalamualaikum.

Thursday, 14 November 2013

Our Memories Will Never End :')

121113 - Assalamualaikum :') Hi guys !! Mesti korang pelik kan kenapa ada tarikh dekat tepi tu? Haaaaaaaaaa, tarikh tuh bermakna gila weh !! Haha, kenangan yang tak akan aku lupa !! The best memories :') Hari Selasa, 121113 sekolah masa tu. Semua datang, tapi cikgu tak buat apa apa. Perhhh !!! Bosan teroxx wehh :c Kitorang cadang nak keluar, memang semua join terus ~ Wuuu ~ haha, after that kitaorang berpecah lah nak keluar. Takan sekali gus, memang kantoi rr xD Haha, skali diorang semua dah keluar tinggal aku, Zarina dengan Put. Siakk jehh :3 haha, kelam kabut aku. Kitaorang terus gerak Asiahh, makan laa xD Semua cuakk, polis merata-rata ~ Adududu, terus gerak lepak dalam. Yang si Iekaa jauh gila dia lari sampai ke bas stop rr, haha. Sian dia xP haha, kitaorang terus gerak KM. BOWLING TIME !!!!! Wuhoooo ~ Hahaha, aku Anim Ieka Solehah Faiqah Aina Ain Amirah layan rr game tuh xD Skali, Anim Ain dah blahh. Aku dengan Solehah kongkong game diorang xD Gilaa best doee. Haha, boleh gila kitaorang main non-stop pula tu :3 kahkahkah ~ Dah habis game, kitaorang rehat dulu. Penat katakan :p then, baru gerak balik. In the same time, hujan wehh masa tuh -.- mandi hujan lah cerita dia ~ balik terus demam (Y) it's good Fairuzz, padan muka kau *cakap diri sendiri* wkwkwkw ~ yang paling tak boleh n tak akan lupa ialah pencilbox aku !! Huahahaha :'c boleh bantai leka, tertinggal dalam bas. erm erm, my fav weh :'c i will missed you dear bear ~ haha, biarkan lah. Benda dah jadi, nak buat macam mana kan? Kalau barang berharga, memang aku lari doee. Kerja balik, haha. Ini baru jejak kaki ke KM, baru teringat. Haaaaaaaa, tidakkk ~ Hahaha, k dah. Stop. That's all maybe, okay. Guys, thanks for that. Thanks for everythings, love you guys to much n much :** Next year dah tak jumpa dah kan? Masing-ii dah pindah. Hmm, jaga diri yang sebaik mungki korang :') Assalamualaikum :*

Thursday, 17 October 2013

It's Over.


Hei hei hei !! PMR sudah habis mahhh xD Freedom rr, kan? :D Wuuuuu ~ Hahahaha, otak agak lega bila pmr dah habis. Alhamdulillah, semua subjek boleh jawab dengan tenang. But, risaunya keputusan :'o Haaaaaa, bulan 12 keluar. Tapi, lama lagi wehh ~ Bak kata diorang, happy for a while :3 hahaha, apa-ii pun bersyukur sangat-ii boleh jawab semua paper :') Senanya dah lama dah freedom neh, saja jehh late update :3 kahkahkah ~ hahaha, thats all. Haaaaaa, byee :3

Saturday, 5 October 2013

Muhammad Khalishh ♥


Hi, assalamualaikum :') See that boy? Yeahh, his name is Muhammad Khalish Baqi bin Mohd Khairizam :') He already take my heart on 23 September 2013 until now, and I trust him to take care of me, our relay, his self. We love each other, but I love him more than everything. Because, he made my day, he always trying to make me happy back even I'm in what situation. I already to understand him, I will take care of he's heart. I love him, yes I do. And I never someone to take him from me, please I'm begging. Do not disturb our relationship. Thank you. Dear Khalishh, I'm sorry if I have a lot of mistake to you. I'm really sorry, I did mean it. And please, don't break my heart, my hoping to you. Can ahh? Hm, I hope so :'c I want to prove to you that I'm in love with you, one day. I love you, double love you, more that everything. Please, love me back :') Insha Allah, I will take care of you, honey. I will :) Thanks makes me happy, laugh, moody, sad, crying. Biyy, iloveyou :**

Thursday, 3 October 2013

Penilaian Menengah Rendah.

Assalamualaikum korang :') Nampakkan tajuk dekat atas tuhh? PMR - Penilaian Menengah Rendah bagi 2013 :D Yeahh !! Sekarang, kami batch 98's tengah menghadapi ujian yang sangat penting bagi kami ^^ Kami ingin meminta maaf jika ada salah laku pada korang, halalkan lah makan minum kami, berkatkan lahh ilmu kami yang korang dah kongsi dengan kami, doakan kami yang terbaik :') Insha Allah, kami akan buat yang terbaik. Amin. Sekarang, lepas empat kertas jehh. BM, BI, Geo n Agama. Next week, hadap kertas Sejarah, Sains, Kemahiran Hidup dengan Matematik. Sudahhh :'c How we can do it? Insha Allah, we can do the best for our friends, parents, teachers, love. Amin. Korang, tahun neh kitaorang last tauu untuk PMR. Jadi, doakan kami yang terbaik k sayang? :b wwkwkwk ~ Wish batch 98's luck for PMR !!! Thankyou, assalamualaikum (:

Sunday, 29 September 2013

Love.

Hi Muhammad Khalish Baqi Bin Mohd Khairizam !! :) Terima kasih sebab datang menyinari hidup saya, terima kasih terima saya untuk menjadi sebahagian daripada hidup awak, terima kasih sebab faham keadaan or masalah saya, terima kasih buat saya tersenyum, terima kasih bagi kasih sayang awak pada saya, terima kasih rindukan saya, terima kasih cintakan saya, terima kasih buat saya menangis, terima kasih buat saya marah, terima kasih buat saya terseksa rindukan awakk :) Sayang saya untuk jehh tauu sejak awak datang hidup saya dan mulakan hidup baru dengan saya. Saya cemburu dengan awak, sebab ramai yang minat awak. Saya cuma nak jadi yang terbaik untuk awak, insha Allah saya akan cuba. Saya cuma nak awak tahu yang saya sayang awak, rindukan awak, cintakan awak. Sekarang, untuk pengetahuan awak saya berharap dengan awak. Saya harap sangat-iv, jangan pernah sesekali hancurkan harapan saya :') Boleh awak tunaikan janji awak yang sebelum neh? Kalau boleh, bagus lahh tuh. Kalau awak lupa, siap awak !! Hee ~ Awakk? Kalau awak rindukan saya, awak kena ingat yang saya lagi rinduuuuu kan awak :') K? Tulis note tuhh simpan dalam pokek tauu sayang? Saya nak bersama dengan awak, kalau boleh sampai bila-ii :') Insha Allah, kalau ada jodoh tak kemana juga kan sayang? Hee ~ Dear love, iloveyou and imiss you. I really mean it, please trust me. Nobody can take you from me, and please take care for our relay. K? Please, you always with me when i need you. Can you? It's okey, I understood. Take care your self honey :') Remember !! Allah always with us, k? Iloveyouu :*

Monday, 2 September 2013

New Classmate :')

Hi, assalamualaikum guys :') How are you? I'm fine, thank you. Do you happy? Me? Yeah !! I'm happy, i'm happy with my new classmate :') I love them like i love my siblings. They makes me happy, always even today is the first day with them in class. The early morning, they ask me what class i got. And i say, i'm in the same class, forth class. They say, we're same class and i was like xD What?!! I'm totally happy with them ^^ Yeah baby :** Hihi, today we're learned BM n Science subject :) Can, just stop. Do not speaking anymore xD Ahakss ~~ Nak speaking bagai pula dah :bb wkwkwk ~~ K, sambung. Harini, masa pertama BM n cikgu yang sama yang ajarkan kitaorang. Cikgu Hanif, the best teacher that we love :** hihi, masing-ii dapat kertas soalan daripada Kelantan. Perhh !!!! Pecah doee kepala baca soalan dia. Susah gilaa >.< Lepas jeh buat, kitaorang discuss. Dalam kelas, suara yang paling suara aku, Zarina, Assyrah, Anim, Farizuan n Izwan. Perhh ~~ Kitaorang bantah doee jawapan >.< Haha, boleh gaduh doe dengan Izwan. Haha, best doee :3 Haha, lepas rehat waktu Sains. Cikgu Rosnani ajar ^^ Faham juga dia ajar, awal-ii belajar aku bukan main lagi semangat nak belajar. Sekali, sampai number 7 aku dah mengantok. Duhh, spoil sungguh mood aku :3 Haha, nak tidur tapi tak dapat. Asyik kena kacau dengan Anim jehh >.< Anim !! Becareful, okey?!! I'm warning you :bb Ahakss ~~ K, pagi tadi dah ada orang buat kecuh dekat kelas. Budak neh nak ambil meja yang Izwan duduk, skali Izwan tak bagi. Budak tuh tarik jehh meja tuh, yang si Farizuan, Hanif dengan Rusyaidi suruh ludah. Si Izwan pun bengap, ludah lahh -_-  Hahaha, wan sakai !! Dia dapat balik meja tuhh, then pandai pula lap meja yang dia ludah :3 Hahahaha, gula-ii yang aku bawa tadi diorang sebat :c Ingat nak makan waktu rehat, tapi ........ Diorang jahat !! Hahaha, tapi happy wehh >.< Baru first day :') Hihi, harap sangat kita belajar bersungguh-ii untuk hadapi peperangan k? Kita doa sesama tauu kawan? Thanks for today guys :** Loveyou :')

Saturday, 31 August 2013

Thanks.


Hi, assalamualaikum. Hi Ejad :') Aku nak bagitahu kau neh, aku minta maaf k kalau selama neh aku banyak sangat buat kau sakit hati or what. K? Senanya, tadeh niat semua tuh, kau tahu kan? :') Kesalahan kau pun aku dah lama maafkan. Aku cuma nak bagitahu kau, yang aku rindukan gelak tawan kau, senyuman kau, suara kau menangis, masa kau marah, manja dengan kau, and everythings honey :') Opss, sorry. Kawan. Hihi, tapi ... Tape lahh, sekarang pun kau happy kan dengan life kau? :') Aku tumpang happy k? Aku sentiasa doakan untuk kebaikan kau, kau cuma jaga diri yang sebaik mungkin. Ingat Allah k? Solat kau jangan lupa, bercinta-cinta juga :b Hihi, and for your information, you are the best for me. But now its over, right? Its okey :) I hope you enjoy with your life. Take care your self. Just remember, i always missing you :') Thats all for me. Assalamualaikum.

Saturday, 24 August 2013

I'm sorry.


Hi, assalamualaikum sayang :') Apa khabar? Sihat? Alhamdulillah, kalau you sihat. I nak bagitahu you semua perkara yang i perlu bagitahu. I minta maaf selama kita bersama, i sakitkan hati you, buat you macam tunggul, i tak berniat langsung untuk buat semua tuh. Secara tak sedar :'c I cuma rindukan you yang dulu, rindukan first our coversations. I rindukan semua pasal kita, tapi sejak you berubah you betul-ii lain :( I pendam jehh, i susah nak bagitahu you hal yang sebenarnya :'( Tidak mengapa, i faham. I tak dapat nak reply text you, kredit habis. Wechat off, hm. And now, you pun dah mula benci i. Anggap i neh tak wujud dengan you, you dah lupa pasal kita semua. I terpaksa mengalah bila you cakap, diri you hina. I sentap, k? I tak suka orang rendahkan diri dia. Sayangg, insha Allah jodoh tak mana. Mungkin, satu hari nanti kita akan berjumpa :') Insha Allah, you boleh terima i. I'm sorry for all my mistake, i harap you jumpa perempuan yang paling sempurna dalam hidup, boleh buat you happy lebih daripada i lakukan masa kita bersama. Buat banyak kenangan dengan you lebih banyak daripada i. I doakan kesejahteraan you, pelajaran you, PMR, and for everythings honey. I'm sorry again, iloveyou :'(

Thursday, 22 August 2013

Bengkel Agama Islam PMR :')

Hi, assalamualaikum :') Harini, 22.08.2013 hari Khamis. Dekat sch tadi, ada bengkel untuk PMR punya. Tapi, nasib lahh siapa yang dapat jehh. Ustazah kata, siapa yang terpilih tuh kira untung. Sebab, ramai yang fail tapi tak terpilih. Senanya, kitaorang pun tatahu yang kena join bengkel tuh. Macam neh ceritanya, akuu, Syra, Jasmine gerak bilik guru jap. nak ambil borang kawalan. In the same time, Syra terserempat dengan budak sch mana entah. Dia tergedik-ii dengan jantan tuh, haha. Budak sch diorang masuk library, ada bengkel. K, dalam bilik guru tuh si Syra kena tahan dengan ustazah, nak ambil markah Agama. Skali, dia pun petik nama aku. Aku pun, bagus weh -.- Haha, lepas ambil borang kawalan lalu depan library, nampak macam best jehh diorang ada bengkel neh. Haha, sampai kat kelas terus kena pergi library, join diorang. Terkejut k? Hahaha, masuk-ii jeh pandang kitaorang macam nak makan jeh. Depan kitaorang, sch Chong Hua. Belakang, sch Kepong. Semua tak bertegur, gi mampus -.- Lepas dapat tips Agama, ustazah suruh buat kumpulan antar sch-ii. SU dah lah tadeh cikgu, terpaksa masuk sch Kepong. Perempuan semua tak boleh bawa kawan doe, kedekut ilmu. Lelaki boleh lahh, tanya jawapan, bincang bagai. Haihh, manusia :3 Haha, k dalam group tuh aku dengan Solehah. Sebelah Solehah ada budak lelaki, budak tuh suka kacau kitaorang. Masa tuh, tengah cari jawapan, skali pen aku jatuh. Aku cari dah macam apa dah, skali dia cakap, "Neh bukan pen ke?" Pen tuh dekat atas meja Solehah, padahal dekat bawah tau. Diorang semua gelakkan, malu k? -.- Hahaha, dia bergurau tak bertempat :3 Hahaha, time dah habis tuh, tegur ex sch rendah. Ada Wafie, Ariff, Hafiz, Faris, Khairul, Nisa. Tak ramai pun, skali ada budak La Salle neh. Kena bahan wehh >.< Diorang tanya, "Mana Ejad?" "Ejad? Hahaha, dekat sch kan?" "Ye ke? Tak nampak pun" "Korang satu sch kan?" "A'ah" "Takan tak nampak dia?" "Hahahaha, saja jehh :3" "Amboi, pandai bergurau ye? Haha, kirim salam dekat dia k?" "I tanak?" "Alaaa, dekat korang semua lah" "Hahaha, okeyokey" Haha, perbualan kitaorang dia boleh pun bergurau :3 Hahaha, malu aku dibuatnya. Tapi, best k? Nak katakan dapat kawan baru tak dapat pun. Ada pun lelaki, apa-ii pun aku faham macam mana nak jawab soalan PMR yang akan datang neh. Terima kasih ustazah, telah mendidik kami walaupun ustazah bukan ustazah saya :') Assalamualaikum.

Thursday, 15 August 2013

Muhammad Aizat Zamzam ♡


Hi, assalamualaikum :') Dia Muhammad Aizat bin Mohd Zamzam dan dia adalah milik aku sekarang neh. Alhamdulillah, dah dapat pengganti untuk lupakan ex yang pernah bagi harapan palsu dekat aku :'c Just forget about him. And now I'm happy with him. Totally happy :') Alhamdulillah, dah cukup sebulan dengan dia pada 14.08.2013 :') Sayang dia sangat-ii, terima kasih kau bersama dengan aku lagi. Aku tahu, hati kau lembut. Tak macam lelaki lain, susah nak dipaksa. Bersabar dengan sikap aku yang degil, keras kepala, yang poyo-ii neh xD Haha, terima kasih untuk semuanya. Aku hargai weh :') Sekarang neh, masing-ii tak pernah buat hal kan? Aku harap, tadeh siapa yang buat hal. Dan tolong jangan luahkan perkataan "LEPASKAN", k? Aku dah mula sayang kauu. K, untuk pengetahu kau, aku sayang kau secara perlahan-lahan. Sebab nak lupakan ex aku yang aku sayang tuh :'c Aku minta maaf kalau aku ada buat kau terasa dengan kau. Dan satu lagi, lain kali soal selidik dulu, k sayang? Jangan main tuduh jeh tau? Kau kena ingat yang aku sayang kau. Kau jaga diri yang sebaik mungkin tau? Perkara wajib jangan lupa amalkan. Allah sentiasa ada dengan kita, k? Banyakkan berdoa tau sayang? Assalamualaikum ♡♡♡

Sunday, 4 August 2013

Iftar With Them At SMK Sentul Utama :)

Hi, assalamualaikum :') Iftar with them on 1 August :** Hihi, lambat pula nak post. Senanya, tunggu gambar :3 Hahaha, tapi kak Alyn sibuk. Tanak ganggu dia, k. Bermula kami ...... hahah. Masa waktu persekolahan, Esya tanya pergi tak malam neh. Aku cakap, tak confirm lagi sebab risau ibu tanak hantarkan aku ke sch jehh, Esya pun hm okey. Tanya dia balik, pergi tak. Dia bukan main semangat lagi nak pergi malam tuh. Haha, balik tuh minta kebenaran dekat ibu boleh pergi tak. Sekali, ibu bagi. So, terus bagitahu Ieka yang aku jadi pergi malam tuh xD Weeee ~ Tiga tahun berturut-ii pergi majlis berbuka puasa dekat sch. Hahaha, muka sama jehh, aku dengan Ieka. K, jam menunjukkan pada 5:30 petang. Siap-ii, terus ambil Ieka. Dah sampai flat Ieka, ibu singgah kejap dekat gerai sebelah Mek Jah. Sekali, nampak ex -.- Duhh, aku dah terdiam. Ibu suruh aku turun, aku tanak. Segan wehh !!! -.- Haaaaa, sekali ibu pun turun. Sementara tunggu ibu dengan ieka, aku sempak berborak dengan abang Puteh xD Hahaha, tengok-ii Ieka pun dah sampai xD Hahaha, so mula kitaorang kerja gila xD Wkwkwkwk ~ Snap lah apa lagi, perempuan kan? ^^ Hahaha,after that terus gerak ke sch untuk majlis berbuka puasa. Kitaorang daftar, merayap satu sch sampai ke surau. Duduk jeh dalam tuh diam-ii, sampai lah mahgrib. K, nampak sorang budak neh. Tengah berdiri depan untuk azankan mahgrib. Masa dia azankan, ya Allah merdunya suara dia :') Danial, akak minat dengan suara adik :'o Lahai ~ Nak menangis time tuh, just tahan jeh. After that, tanya diorang siapa nama budak yang azan tadi. Oh, Danial rupanya. Nama sedapy, apatah lagi azan :')) Lepas mahgrib, kitaorang semua turun bawah untuk menjamu selera. Kena beratur panjang, aku dah lah malas nak beratur :3 Hahaha, after dinner, aku dengan Ieka lepak dekat bawah. Biasa lahh :p hihi, faham-ii jeh lah. Then, cikgu Hafizul bawa anak dia. Ya Allah, comelnya :') Ieka dapat pegang, aku tak dapat nak pegang. Sebab, cikgu takut anak dia hitam macam aku. Cikgu !! Saya putih k? Hahaha, cikgu salah tengok neh :bb Hahaha, kitaorang lepak dengan Mal, Azam, Najmie, Praba n Keiw Chin. K, lawak k? :)) Diorang semua dah naik untuk menunaikan solat fardhu isyak. So, tinggal lahaku, Ieka, Praba n Keiw Chin. Najmie kejap naik, kejap turun. Hahaha, dia wanted oh time tuh xD Hahaha, padan muka hang. Lari lagi xD Haha, aku cerita masalah aku dekat Praba yang trial PMR susah sangat -.- Banyak fail, dia pun bagi tips macam mana nak lulus :') Insha Allah, aku akan ingat pesankau wehh :) Keiw Chin sibuk dengan camera kak Alyn. Then, kitaorang lepak dekat pentas tuh. Gentle best xD Ieka, Praba n kak Alya kena bahan dengan kitaorang xD Hahaha, sian akak. Bukan selalu ^^ Hihi, best gila !!! Aku dengan Keiw Chin tak banyak sangat kena bahan :bb Well me xD Hahaha, poyo :3 After that, majlis berbuka puasa pun dah habis. Before balik tuh, Ieka biasa lah. Jumpa Mal, haha. Time diorang nak gerak, kebetulan abah pun sampai juga :) Hihi, happy that moment xD Tak akan lupa !!! I miss them so much !! :D Hihihi,thanks guys :')) Loveyou :**

Wednesday, 31 July 2013

Trial PMR Is End !!


Hi, assalamualaikum :) See that title? 'TRIAL PMR IS END!!' Yeahh !! But, it just a trial. Not real -.- Haihh, seminggu seblum trial aku dah nervouse gilaa wehh !!!!! Haihh, in the same time aku banyak dugaan. Haihh :'o But, alhamdulillah aku boleh jawab semuanya. BUT !! Haaaaa, sejarah memang aku tak boleh target :'o Satu hapak wehh aku tak faham :'(( Kawan sendiri pun tak pernah nak ajar aku, wehh !! Kau sendiri tahukan kawan kau lemah dalam subjek Sejarah? Then? Jangan lah berdiam diri wehh >.< Tolong lah aku. Haihh, ramai kata sejarah senang. Ehh, korang faham boleh cerita lahh. Aku langsung tak faham memang susah wehh. Suka korang hina aku kan? :') Terima kasih jeh lahh. K, abaikan diorang. Start dari mula, exam trial PMR neh bermula pada tarikh 22 Julai 2013 sampai lah 29 Julai 2013 :') Hari pertama exam, BM. Aku yakin sangat, aku boleh lulus BM :') And now, alhamdulillah aku lulus BM. Usaha aku :') Okey, seterusnya BI. BI kertas satu boleh lahh :D But, kertas 2 hampeh ~ Aku tak reti buat summary. You got that? -.-'' Good. Ha ha ha -.- *tak kelakar* Third day is science :o Ohh may !! Paper 1 agak senang lah juga :) But, ada salah. Gila lahh siapa yang tadeh salah tuh :3 Hahaha, paper 2 hancur !! Hahaha, tajuk yang pasal plant tuh aku tak baca. Semua benda masuk xD HAHAHAHA, tak boleh nak buat apa lahh. Aku cuba, alhamdulillah dapat juga markah xD Yang sedihnya, science boleh pula gagal :'o Hm, down k? K, forth days is Agama n Geografi :D Agama senang, k? Senang (Y) Hahaha, Geo boleh lahh. Five days is Mathematics !!!! Perhh !! Perah otak aku doaa buat semua tuh :3 But, paper 2 alhamdulillah boleh jawab. Paper 1, nothing to say :'o Hm, and last days for trial PMR is Sejarah n Kemahiran Hidup (ERT) :) Sejarah tapayah cerita laa eaa? Dah cerita dah dekat :b Hehe. K, KHB agak senang sampai tengah-ii soalan dia. Soalan dia mencabar aku :3 But, yang ruginya aku salah baca soalan -.- Haihh, ruginyaaaa :( Hm, now I'm target in Bahasa Malaysia n Kemahiran Hidup Bersepadu (ERT) Insha Allah, I can do my best on PMR soon :) Wish me luck k? Kah kah kah :p To all batch 98's, GOOD LUCK FOR YOUR TRIAL PMR N PMR :**** We always support each other :') That's all, study smart ^^ Study hard ^^ Make your parents proud of you, guys !! Yeahh, \

Wednesday, 17 July 2013

TRIAL :)

Hi, assalamualaikum. Guys, guest what? Trial PMR is around the corner !!! Oh shit !! I'm not ready :'( Haihh, pejam celik pejam celik dah masuk pertengahan bulan 7. Itu lah masanya untuk cabarang bagi batch 98's. Wowww ~ BM alhamdulillah lah, dah ready. KH pun sama, but yang lain? Hampeh -.- Susah doe kalau macam nehh :'o Nak menangis pun ada :'(( Arghh !! Lek Fairuz, insha Allah kau boleh buat nanti. Just ikut apa yang Umie bagitahu tadi, k? Insha Allah, I can do it !! Must trust to your self, Fairuz. I will. And dapat tahu yang kelas aku akan menduduki exam neh dekat dalam dewan and I was like asdfghjkl -.- Panas doee dalam dewan, lagi-ii bulan puasa. Mengantuk bhai :( Haih, tapi tak apa lah. Macam neh juga nanti jawab PMR :') Cakap pasal PMR, teringat pada number giliran xD Haha, senanya lupa :3 Haha, tak apa lahh. Teringat balik yang cikgu Mimi cakap :'( "Kita kalau nak ambil aliran yang kita minat, kena lulus trial. Sebab, cikgu akan ambil pada keputusan trial" Are you sure teacher? :'o Hm, insha Allah aku takan main-ii lagi dah. Nak serius kali neh, just lemah dengan banyak dugaan neh :'( Guys, i need your suport :'o K, maybethat's all. GOOD LUCK TO YOU DEAR ALL BATCH 98's FOR TRIAL PMR :* DO THE BEST K?

Thursday, 11 July 2013

MF ♡


Hi, assalamualaikum :) See that note? Yeahh, my heart will taken by you dear F :* Haha, crush please understand me that I'm fall in love with you. Yeahh, you Fiqri. Eh? :o Haha, permulaannya first meet time tuh aku nak ke bilik guru jumpa cikgu Aida about tournament netball. Sekali, terserempak dia dekat meja cikgu. Ingatkan cikgu Aida, sekali dia. Tanya dia, mana cikgu n dia kata cikgu dekat pejabat. Then, start situ secara senyap lah aku usha dia dari jauh. Oh mayy, melting senanya bila tengok dia senyum, mata kecil dia :') Haha, jangan marah k? I just nak kenal dengan you, I just wanna be your friend. That's all :) Hihi, DM dengan dia nak ID wechat. Dia bagi, so kami rapat sejak wechat haritu. Seriusly, dia neh berfikiran matang. Nak cakap budak-ii, tak nampak sangat perangai kebudakan dia tuh. Yeahh, dia jenis macam someone. Senyap jehh, tapi otak gila-ii. Haha, dia susah betul nak gelak. Tak pernah dengar suara dia, serius talk. Tak pernah k? Pernah tengok dia jehh. And sampai lah satu hari neh. Biyawe cabar aku, cabaran dia memang mencabar -.- Tatahu aku nak cakap apa, aku just main-ii jehh dengan cabaran dia. Cause, takut kang aku serius dipermainkan. Tapi, tak apa. Sekali, dia kata dia tak ready and dia nak jadi bestie. Alright, kita bestie until now :) Insha Allah, haha. Malu senanya nak pandang dia, kalau terserempak dengan dia pun pandang sekejap then pandang bawah or pandang tempat lain. Hahaha, malu k? Still remember, kena buli dengan diorang dekat kantin. Sampai jeh dia, semua berlakon batuk-ii. Siakk rr :( Ramai yang tengok, malu :o Hahaha, Suhaa kata muka aku naik merah :3 Hahaha, siakk rr. So, now kami just kawan :') Jodoh tak kemana juga. Yeahh, take care yourself dude !! I'm just fall in love you :* Hihi :') I hope you understanding me. Haha, k that's all. Assalamualaikum jantung hati ♡